Лъвът на емблемата и нулата в средата на цифрите отзад на колата са същите, но във всичко останало не можеш да видиш Peugeot. Новият главен "лъв" Peugeot 508 е елегантен и в същото време със строг изглед - комбинация, която съвсем не звучи на френски и отбелязва началото на нова ера за 200-годишната френска марка. Peugeot се връща към използването на индексите "пета серия", като прави и нещо съвсем ново и неочаквано - 508 заменя едновременно два модела - 407 и 607, което го прави новия флагман на марката. В Peugeot правят лек двоен карамбол с въвеждането едновременно и на комби, запазвайки донякъде логиката на фирмената иерархия - и седанът и комбито се оказват на границата на класовете D+ и E+, като комбито по габарит отива и малко по-нагоре.
По габарит - дължина 4790 мм, седанът Peugeot 508 е по-дълъг със 100 мм от 407 и със 110 мм по-къс от 607, като в същото време е по-"едър" от също надхвърлилите леко D-класа как Ford Mondeo и Volkswagen Passat. В основата на колата лежи "платформа 3" на групата PSA Peugeot Citroen, върху която са развити Peugeot 407, Citroen C5 и С6, но за 508 тя е модернизирана, за да се използват по-лесно новите двигатели, както и идващото хибридно задвижване HYbrid4 с електромотор, работещ за задната ос.
Aтрактивните седалки, елегантно и богато табло с прибори в леко летро-стил, джойстик на мултимедийната система на централния тунел, висококачествени аксесоари, тиха работа, здрава структура, комфорт са неща, които пежата от преди пет-шест години можеха само да "сънуват". В списъка на опциите е четиризонален климат-контрол, шофьорска седалка с масажна функция, проектор за скоростомера и показанията на навигацията.
В духа на времето, независимо от порасването на габарит, което означава винаги по-висока собствена маса, колата е станала по-икономична, заради модерните технологии, приложени в двигателите, добрата аеродинамичност - в сравнение с 407 Cx е намален от 0,29 до 0,25,, системата стоп-старт и други "тънкости", които докарват емисиите на вредности под 110г/км. Значителните усилия, положени за ограничаване на влиянието на автомобила върху околната среда включват използване на зелени материали", получени след рециклиране или от естествен произход. При общо 230 кг полимери (без каучука) в 508 са използвани близо 14,3% зелени материали, срещу 6% в 407. Тези материали са в около 30 части или функции (вътрешната част на подкалниците, задната броня, уплътненията, пода на багажника, волана, корпуса на седалките, капака на двигателя, въздушния филтър и др.), а 85% от масата на автомобила подлежи на рециклиране.
В предното окачване при всички версии без топ-варианта 508 GT е използван псевдо McPherson. Задното окачване е напълно запазено с впечатляващия заден мост на предишния модел 407. Обемът на багажникът също впечатлява - 545 литра, има възможност за нарастване на обема за товар със сваляне гърбовете на задните седалки. В кабината е просторно и отпред и отзад, което прави от 508 отличен семеен автомобил.
Новото Peugeot 508 е нагледна демонстрация за силата на новите дизели. С 1,6-литровия вариант на 407, 110 к.с. имах възможност да навъртя около 6000 км в Европа преди няколко години и регистрирах среден разход на гориво 5,4 по бордовия компютър. Това ще продължи и при 508 - освен мотора HDi 2.2 л - 204 к.с., 450 Нм, има още четири версии - 1.6л (112 к.с., 254 Нм), 2.0л (140 к.с. 340 Нм), 2.0 (163 к.с. 340 Нм) и 1.6л (112 к.с. 285 Нм) в изпълнение e-HDi със системата "старт-стоп". Бензиновият избор засега не е толкова богат - два 1,6-литрови мотора - 1.6 VTI (120 к.с.) и 1.6 THP (156 к.с.).
Конструкторите и инженерите на марката са решили, че с бензиновият 1.6 VTI и с дизела e-HDi 1.6 ще работи роботизирана кутия, с двулитровия дизел 140 к.с. шестстепенна класическа кутия, а с двигателя 163 к.с. новият шестстепенен автоматик. За останалите има възможност за агрегатиране, както с механична, така и с автоматична кутии.
Най-добре ми "пасна" двулитровият дизел, който предлага достатъчна динамичност и висока икономичност, качества добре пасващи на характера на новото 508. Моторът, пък и колата, най-добре се изявяват на магистралата, където рафинираността на интериора и комфортната кабина осигуряват на колата качества на удобна машина за дълги пътувания. 508 се представя добре и на "нормалните" пътища, окачването осигурява комфортна возия и добро държане на пътя, включително и в по-комплицирани завои. Още по-добре в такава ситуация се представя вариантът GT, който има малко по-сложно предно окачване и по-спортна настройка на пружините и амортисьорите.
508 предлага отлична активна безопасност, която се дължи на стабилност на пътя и високото ниво на оборудването му (Head up Display, двойнооптични ксенонови с функция за самонасочване, светлини за мъгла със статично осветяване в завой, автоматична смяна на късите и дългите светлини. Оборудването за пасивна безопасност е сред най-добрите в сегмента. Структурата на купето с програмирана деформация включва много ефикасни абсорбери при предната греда, което позволява и намаляване на дължината на надвеса, толкова дразнещ при 407.
508 е оборудван с ефикасни средства за защита в купето - 2 челни въздушни възглавници (45 л за водача и 80 л за пътника), 2 странични за предните места (18 л всяка), 2 тип завеса (30 л всяка), 5 триточкови предпазни колана (с пиротехническо устройство и ограничител на силата на обтягане на предните и задните странични места) и триточкови фиксатори Isofix на задните странични места. Предните седалки разполагат с подглавници от нов тип, наречени портфейл", с регулиране в няколко положения, разработени специално за предпазване oт последиците при удар отзад (whiplash).
Новото Peugeot 508 е изключително приличен автомобил, който прави безсмислено на този етап от развитието на нашия пазар стремежът към закупуване на скъп "премиум" автомобил. Доста от флиит-купувачите определено ще харесат автомобила за служебен, заради представителния му външен вид, впечатляващата икономичност, удобство и приемлива цена - от 36 до 62 000 лева с ДДС. Вариантът GT е много добър за тези, които търсят комбинация от голям семеен автомобил и малко по-спортно усещане при карането. Колата спокойно издържа сравнението с доста по-скъпите модели от същия клас на BMW и Mercedes. Ако не ми вярвате, опитайте!
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!