Два фолксвагена различни като минуса и плюса - 1

Общи 02 февруари 2011 | Auto-Press.net A- A+ 11100 посещения | без коментари

Детройтският автосалон завърши неотдавна, а до началото на европейската автомобилна Мека" – автосалонът в Женева, има повече от месец. Какво да прави най-големият автопроизводител на Стария континент, изгарящ от нетърпение да покаже най-новите си неща и да подкара, макар и по пътя на пиара и рекламата, най-новите си разработки? Правилно – да ги откара в Катар, където от 26-и до 29-и януари премина автосалонът на шейховете. Постъпката на вълците" от Волфсбург, определено е интересна – да закараш в царството на петрола концепта XL1, който е направо убиец на шейхските петродолари, меко казано не е съвсем понятно и може би затова с другия концепт VW Race Touareg 3 Qatar се гъделичка шейхското самочуствие, подскочило до небесата с победата в супер-маратона Дакар.

VW XL1 - две бирени бутилки нафта за сто километра път!
Volkswagen представи на автосалона в Катар икономичния си дизел-електро концепт XL1, разходващ по-малко от две бирени бутилки нафта на 100 км път. Става дума за третото и последно засега поколение на т.н. литров автомобил", лансиран от един от собствениците и управители на немския автогигант Фердинанд Пиех. Двата предшественика бяха показани само във Франкфурт – през 2002-а и 2009-а година. Новият концепт – XL1 е двуместно купе, разходващо на 100 км път само 0,9 литра дизелово гориво. Предишният концепт - Volkswagen L1 имаше разход от 1,38 литра на сто километра пробег.

Хибридът XL1 има двуцилиндров дизел с ходов обем 0,8 литра и мощност от 48 к.с., както и електромотор с мощност 27 кончета", така че леката машина разполага с нелошата обща мощност от 75 к.с. Волфсбургци са разположили вече наложилата се тяхна седемстепенна трансмисия DSG с два съединителя между дизела и електромотора.

В същото време при съвсем не малките габарити на концепта - дължина 3888 мм, ширина 1665 и височина 1156 (предишният беше със съответно 3813, 1200 и 1143 мм), той тежи едва 795 килограма. По габаритите си концептът е почти аналогичен на хечбека Volkswagen Polo, само че е по-нисък - 1 184 милиметра, срещу 1462 мм за Polo.

И друга интересна подробност – въпреки, че е по-тежкa от предишния модел Volkswagen L1 - 795 кг против 380, колата е по-икономична. В общата маса купето има дял от 230 кг, силовият агрегат 227, ходовата част 153, оборудването 80 кг, включително и двете седалки, и електрооборудването 105 кг. В конструкцията и материалите за направата на автомобила е използван опитът от пистови състезания, корпусът е направен по патентована технология от пластмаса, армирана с въглеродно влакно, спирачните дискове са керамични, амортисьорите са алуминиеви.

Колата предлага две места, както и предшествениците си, но за разлика от тяхното разположение тандем" - седалките една зад друга, тук те са поставени почти на един ред, като пътническата е леко дръпната назад, почти както при нормалните коли. Работата върху външната форма на колата е помогнала да се подобри коефициентът на обтекаемост Сd - 0,186 срещу стария от 0,195. За сравнение – аеродинамичният коефициент на Polo е 0,32!
Според представителите на Volkswagen, концептът може да се движи и само на ток, при което максималната скорост е 35 км/ч. Когато работят двата двигателя, динамичността на колата не е за подценяване – ускоряването от място до 100 км/ч става за 11, 9 секунди, а максималната скорост достига 160 км/ч.

Има доста висока вероятност колата да влезе в макар и дребно, но серийно производство и да стигне до пазара за ценители още през 2013-а. Тогава ще се разбере дали има смисъл да се купува подобен автомобил – засега от Volkswagen благоразумно не споменават нищо за цената.

 
Ключови думи:   qatar, volkswagen
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте